Samy Verru Love Letter


Samey merupakan seorang mahasiswa jurusan Kesusasteraan Melayu di sebuat IPTA tempatan. Beliau sangat dihormati dan disegani kerana penguasaannya dalam Bahasa Melayu sangat tinggi dan advance, sehinggakan A.Samad Said pun menggelengkan kepala setiap kali berhujah dengan Samey Verru.

Biasalah, bila dah jadi student top kat Uni, mesti banyak awek-awek yang minat, kalau iras-iras Juliana Evas tak pe la jugak tapi suma awek yang meminati Samey adalah kategori 'nerd', 'super nerd', 'hyper nerd' dan 'mamma mia nerd'.

Nak Dipendekkan cerita, Samey ni terjatuh la cintan sama seorang gadis nerd di kampusnya. Happy bukan kepalang Samey, dia rasa macam alam cakerawala, alam pawana, alam ghaib, alam flora dan fauna dan Shah Alam tu dia punya.. cuma '2 Alam' je bukan milik Samey. Setiap hari Samey happy tahap tapir siam, kehulu dan kehilir berkepit je dengan awek nerdnya. Kawan-kawan lain pun dah naik menyampah sama Samey kerana aweknya bukannya lawa pun, kalau dilihat dari jauh, rupa awek dia sebijik macam Rosnah Mat Aris, kalau dilihat dari sudut yang dekat, sebijik macam Khatijah Tan. Begitu la rupa awek Samey.. tapi Samey tak kisah (sila guna intonasi 'Aiman Tak Kisah')

Bila dah bercinta ni, dunia memang tak ingat, ape saja awek Samey mintak, Samey serahkan, tak diketahui pula sekiranya Samey ada memberi daranya pada aweknya. Mulalah awek dia mintak salin nota, pastu mintak buatkan assignment, sehingga tahap mempergunakan Samey untuk kepentingan peribadi. Tapi, Samey Tak Kisah. Sehinggalah Samey terdengar secara rahsia perbualan aweknya bersama kawan-kawannya di tandas wanita.. (erk.. tidak diketahui kenapa Samey bley berada disana.. lupakan -__-') dan mengetahui dirinya hanya sekadar diperguna-gunakan. Samey pun berkecik hati, frust terbaring, meraung sepanjang hari. Tak ubah seperti beruk jantan yang mengalami masalah keputihan yang tegar.

Tidak puas dengan meratapi perbuatan celaka aweknya.. Samey pun menulis surat untuk meminta putus dengan aweknya...

**********************************************************************************

Kehadapan yang awek hormati juga sama aku.
Aku mati juga cinta sama kamu
Ibarat tosey yang dicincang jadi tosey banjir juga
Hati you juga sangat sampai untuk kasi hurt sama aku

Aku mau tanya itu why juga?
Kalau rambut juga punya pasal, aku kasi tanam lagi baru punya hair,
Tapi kamu kasi sakit juga ini heart,
Tadi juga aku dengar kamu cakap, semalam juga aku sudah tau jawapan.
Kamu sudah mempermain-mainkan juga sama aku
My face dekat Amma sama Appa letak dekat mana?
You kata itu sumpah maut itu janji
Mungkin celaka tidak cukup sama aku juga.
You sangat berkebolehan dan berpotensi untuk kasi tipu sama aku

Aku mau kasi this hubungan itu cut juga,
tidak perlu sama itu jalan penyelesain, kasi break ini kes today.
Disini aku mau kasi pantun sama kamu,
kasi sikit bright sama ini keadaan

Padayappa joget enemy suma takut
Itu hero juga hebat kasi heroin sikit suspen
Suma Assignment sama nota kamu kasi angkut
Takda free minachi, satu keping 50 sen

Demikianlah cebisan surat yang berjaya diseludup, sangat menakjubkan penggunaan Bahasa Melayu dia, no wonder A Samad Said geleng kepala, terlalu advance, agak-agak kalau zaman Kesultanan Melaka, mau kena buli Samey Verru dengan Hang Jebat..


Minah yg memainkan Samey :'((


No comments:

Post a Comment