Minah Hebat :')


Gua terjumpa satu status yang ditulis oleh seorang awek ni kat dalam satu group blogger di Facebook. Sayangnya gua tak dapat nak screenshot pasal time tu gua pakai laptop adik gua, tapi gua sempat copy ayat dia 100%.


This is the original text:


D0ne update ckeyt sbnyk kt bl0g wilda !! :) hee~
1. sape yg bl0m 4ll0w, 4ll0w ea? hee~
2. tnggalkan link k0wg kt winky widget uhh aww ?! fungsinye ialah, spye mmudahkan wilda terjah bl0g k0wg n 4ll0w k0wg ! HAHA !
3. pas2, jgn lpe bgitw wilda kt chatb0x wilda klw k0wg da 4ll0w aww ?! 2 na memudahkan lgi urusan wilda sbnrnye.. hee~
4. klw bleyh, jgn tnggalkan link kt status neyh aww.? sbb, klw k0wg tinggalkan cni mksdnye k0wg ta 4ll0w bl0g wilda.. then, 2 mknenye k0wg just na wilda 4ll0w k0wg jea n 2 ta adil ! HAHA, lgi unn, agk ssah nnti wilda na catch up k0wg alek ;)
5. jgn jdi 0wg yg wilda ta ske bleyh ta.? mksd wilda.. 0wg yg wilda ta ske ialah, leave kan link, tp ta 4ll0w wilda.. 2 wilda ta suke.. klw na wilda 4ll0w, wat laa tanggungjwab k0wg dlu, pas2 nnti wilda 4ll0w laa.. s0 please bgi c0operati0n k.? wilda ta penah unn wat cam2 kt k0wg tw.. :(
6. jdi laa 4ll0werz wilda rmy2 ea.? nnti en, dgn berbsar atynye wilda visit bl0g k0wg yg 4ll0w wilda uhh bnyk kli.. swear ! HAHA
7. wilda tnggu aww.? ILY ! :D


Gua sebanarnya nak terjemahkan kedalam ayat yang senang sikit untuk pembaca faham. Tapi kepala hotak gua rasa macam mereng serta sewel bila terjemahkan, terus gua tekan backspace dan tak jadi terjemah pasal budak bernama Wilda ni sah seorang GILA!


Gua tak nak cakap panjang-panjang, lagipun gua jarang nak mengutuk rakyat biasa, selalunya gua kutuk selebriti atau ahli politik je, tapi, statement Cik Wilda ni memang mintak di maki oleh kita semua.

Ganas sungguh paksaan beliau kepada bakal-bakal follower-follower baru beliau. Tapi gua suka part no 5. Memang cilaka punya ayat.



Semoga Cik Wilda dapat banyak follower.. tak sangka ada jugak orang yang kemaruk kumpul follower, macam kumpul stem la plak. Bagi pendapat gua, ada follower atau takde follower tak penting, pasal bloggers semua syiok sendiri je, tulis apa yang kita suka, termasuk la gua sendiri.


Blog hanya satu platform untuk blogger-blogger menyampaikan perspektif serta pandangan peribadi mereka sendiri. Kalau nak popular, join la Akedemi Fantasia atau Imam Muda. Gua pasti akan vote keluar korang.

p/s- Cik Wilda dh private blog beliau..agak nya x tahan dicerca sama gua :')

No comments:

Post a Comment